viernes, 18 de mayo de 2007

Circuit Alcarràs Inaguaració


El dimarts 15, es va inaugurar el circuit, que s'estrenarà amb el Gran Premi de Catalunya de Superrmotard que es disputarà els dies 23 i 24 de juny. La festa d'inauguració va comptar amb convidats de luxe: Àlex Crivillé, Emili Alzamora, Nani Roma, Dani Solà i Randy Mamola, que van elogiar el circuit i van subratllar la necessitat de noves infraestructures per donar sortida a la creixent afició pel motor que hi ha a Catalunya.

Com és el circuit?

El circuit d'Alcarràs és complet i ocupa 50 hectàrees: el paviment arriba als 3.750 metres i s'hi comptabilitzen deu revolts a l'esquerra i quatre a la dreta. El traçat té una recta de 800 metres, un ample de 14 metres i un desnivell del 9%. Les instal·lacions no estaran acabades del tot fins al 2008. Falta acabar la torre de control, el pàdoc, el restaurant i els boxs, entre altres serveis. La instal·lació és variable i tant pot servir com a circuit de velocitat, mixt (asfalt i sorra) i Dirt Track (traçat oval).Així, doncs, el que havia de ser inicialment un circuit de karts s'ha convertit en un circuit competitiu, gràcies als suports tant de l'Ajuntament d'Alcarràs com de les federacions d'automobilisme i motociclisme.
Les proves incials als tornejos i competicions per als equips d'alt nivell són molt importants. L'aparició d'un nou circuit obre les portes a grans marques a interesasr-se per utilitzar les instal·lacions per poder fer carreres preparatòries úniques. Mercedes, McLaren i Pirelli són algunes de les marques que ja han visitat Alcarràs per llogar el circuit i provar-hi motors, vehicles i pneumàtics. Vitores destacava que el contrast tèrmic del matí i la tarda afavoreix la posada a punt de les rodes.

(Informació de directe.cat)



Ajudada per l'Alonsomanía. No ho diem pel traçat urbà de València que, des de novembre del proper any i almenys per set temporades, acollirà la F-1, sinó pels permanents. El dia 15, sense anar més lluny, es van presentar dos nous circuits permanents, un a Alcarràs al Segrià, que ja és una realitat i un altre a Coves de Vinromá, ambdós promoguts per la iniciativa privada, mentre en La Bañeza (Lleó) el dilluns es va tancar el termini per a presentació d'ofertes per a costruir un altre circuit permanent. És més, la passada setmana el Cabildo tinerfeny va anunciar la reactivació de la construcció d'un circuit permanent a Atogo. Molta gent coneix els circuits de Catalunya (a Montmeló), València (Xest) i Jerez. També el madrileny traçat del Jarama, a punt de ser engolit per les urbanitzacions. Els iniciats esmentaràn també Albacete. Pocs no obstant això saben que Calafat (L'Ametlla de Mar, Tarragona), amb més de 30 anys d'història, encara té activitat.Però la nòmina és molt superior.
Les pistes de nova creació.

El d'Alcarràs, construït pels germans Vitores, és ja una realitat. La pista, que destaca per la seva amplàda (14 m.), té gairebé 4 km. Està ja construïda i com primer gran esdeveniment acollirà una prova del Mundial de Supermotard. La Ciutat del Motor d'Alcanyís a Terol segueix el seu curs i està previst s'inauguri a la fi de 2008 amb una carrera de F-1 històrics. És un projecte ambiciós, complet i luxós amb signatures com Tilke, Norman Foster i Jaume Nogué per al disseny de tot el complex.

Informació blog ( no tan a prop)

No hay comentarios: